Showcasing design, marketing and on-screen talent within the television industry
Menu Page Header

January 1984 - February 1989

Idents [1]

On June 27 1983, the shareholders of Satellite Television agreed a 5 million offer to give News International 65% of the company. Rupert Murdoch extended the broadcast hours and the number of countries the station broadcast to. On January 16 1984 the channel was renamed Sky Channel.

Unfortunately, we don't have any footage of Sky Channel from this period in our archive. If you're in a position to assist with content for this section, we'd be delighted to hear from you. Please refer to our Contact page for details of how to get in touch with us.

Above: Sky Channel ident.